Ruilen en Retourneren

Retourbeleid

Bij Snoozy hanteren we een retourtermijn van 30 dagen. Dit betekent dat je binnen 30 dagen na ontvangst van je bestelling een retourverzoek kunt indienen.

Voorwaarden voor retourzending

Om in aanmerking te komen voor retourzending moet het product:

  • In originele staat verkeren zoals je het hebt ontvangen.

  • Niet gedragen, gebruikt of gewassen zijn.

  • Compleet zijn met alle originele labels en in de originele verpakking.

  • Vergezeld zijn van een aankoopbewijs of factuur.

Belangrijk: Voldoet het product niet aan deze voorwaarden, dan kan een terugbetaling of omruiling worden geweigerd.

Hoe retourneer je een product?

Wil je iets retour sturen? Neem eerst contact met ons op via snoozy.be@gmail.com.
Retourzendingen zonder voorafgaande bevestiging kunnen we helaas niet accepteren.

Na goedkeuring ontvang je per e-mail het retouradres en verdere instructies.

Om het aankoopbedrag terug te krijgen, moet het product daadwerkelijk bij ons aankomen, worden gecontroleerd en goedgekeurd.

Retourkosten

  • Retourneer je omdat je van gedachten bent veranderd en het artikel niet defect of verkeerd geleverd is? Dan zijn de verzendkosten voor eigen rekening.

  • We vergoeden retourkosten alleen wanneer het gaat om een verkeerd geleverd of defect artikel.

  • Stuur je iets terug zonder eerst contact met ons op te nemen? Dan zijn alle kosten en risico’s volledig voor de klant.

Tip: Controleer daarom goed of je het product wilt houden voordat je een retour aanvraagt.

Beschadigd of verkeerd product ontvangen?

Controleer je bestelling direct na ontvangst. Is er iets beschadigd, defect of verkeerd geleverd? Neem dan binnen 2 dagen contact met ons op via snoozy.be@gmail.com en voeg duidelijke foto’s of een video toe.

Producten die niet geretourneerd kunnen worden

Om hygiënische of wettelijke redenen kunnen we de volgende producten niet terugnemen:

  • Bederfelijke artikelen (bijv. voedsel of bloemen)

  • Gepersonaliseerde of op maat gemaakte producten

  • Artikelen voor persoonlijke verzorging (bijv. cosmetica of hygiëneproducten)

  • Gevaarlijke goederen, ontvlambare vloeistoffen of gassen

  • Cadeaubonnen en producten uit de sale

Twijfel je of jouw product geretourneerd kan worden? Mail ons gerust: snoozy.be@gmail.com.

Omruilen

Ruilen? De snelste manier is het oorspronkelijke product retourneren en direct een nieuwe bestelling plaatsen. Na ontvangst en goedkeuring van je retour storten we het aankoopbedrag terug.

Wettelijk herroepingsrecht (EU)

Als consument in de EU heb je het wettelijke recht om je aankoop binnen 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren of te retourneren.
Je bent zelf verantwoordelijk voor het correct terugsturen en de verzendkosten, behalve wanneer het artikel defect of verkeerd geleverd is. Het artikel moet ongebruikt en ongedragen zijn, met labels en in de originele verpakking. Voeg altijd je aankoopbewijs of factuur toe.

Terugbetalingen

Na ontvangst en controle van je retour brengen we je per e-mail op de hoogte.
Bij goedkeuring storten we het bedrag binnen 10 werkdagen terug via de oorspronkelijke betaalmethode. Houd rekening met extra verwerkingstijd bij je bank of creditcardmaatschappij.
Heb je na 15 werkdagen nog geen terugbetaling ontvangen? Neem dan contact met ons op via snoozy.be@gmail.com.

Bestelling annuleren

Wil je je bestelling annuleren? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op.

  • Is je bestelling nog niet verwerkt? Dan kunnen we deze annuleren.

  • Is je bestelling al verzonden? Dan kun je het pakket na ontvangst alsnog retourneren.

Contact

Vragen over dit retourbeleid? Stuur gerust een e-mail naar snoozy.be@gmail.com.